alettejansma.reismee.nl

Wiki 8

Deze week een kort verhaal. Er zijn geen nieuwe ontwikkelingen ten aanzien van het werken. De kinderen bij de Port Reitz school zijn bijna allemaal getest. Ook is er een lijst met hulpmiddelen gemaakt. Ik heb voorlichting gegeven aan ouders en verzorgers over het eten en drinken bij een meisje met CP. Moeder wou haar mee naar huis nemen omdat zij niet eet en drinkt.
Dus ik heb even op de logopedisten stoel gezeten. Dag later kwam mijn collega vertellen dat het heel goed gegaan was. Leuk om te horen.

Afgelopen woensdag ochtend ben ik gevraagd om in de klas te kunnen helpen, omdat er geen docent aanwezig was vanaf 11:00. Omdat ik van tevoren niet weet hoe druk het op de afdeling is, had ik aangegeven dit niet te kunnen beloven. Toen het in eerste instantie niet erg druk was ben ik naar het lokaal gegaan met als voorwaarde dat ik gebeld kan worden als het te druk is. Rond 11:30 werd ik dan ook gebeld of ik terug kon komen, met de verpleegkundige overleg gehad dat ik terug ging en of zij dan verder op de kinderen zou gaan letten. De kinderen had ik wat sommen gegeven, en na het behandelen ging ik terug. Het was één grote chaos en de meiden waren elkaar aan het opmaken met nat gelikte kleurpotloden. Ik heb de kinderen naar de lunch gestuurd en zag dat de verpleegster in haar kamer zat te eten. Ik weet niet wat zij aan het doen was toen ik er niet was, maar ik denk niet dat zij even gekeken heeft in het lokaal.




Ik ben zo langzamerhand het werken aan het afronden. Volgende week staat er een lunch en spellenmiddag voor de kinderen op de planning. En vanaf woensdag ga ik drie dagen op een out reach programma (mobile clinic) richting het Noorden van Mombassa. Er is al verteld dat het koud is daar (19 graden).

Wat betreft het weer er zijn een aantal avond / nachten flinke regenbuien geweest en soms met onweer. Ik begreep dat dit vroeg is voor de tijd van het jaar. Ook hier wordt merken de mensen dat het klimaat veranderd. Einde van vorige week en begin deze week was het wat minder warm. Het is dan een stuk rustiger op de afdeling, en dat komt omdat de mensen dan gaan bijslapen. En ik moet ook zeggen dat het heerlijk slaapt als het wat is afgekoeld.

Qua gezondheid zijn mijn maag en darmen deze week wat overstuur (was een keer te verwachten). Gelukkig kan ik prima functioneren, alleen ligt mijn energielevel wat lager. Gelukkig tijd genoeg om uit te rusten.

Alvast een fijn weekend allemaal!

Reacties

Reacties

nathalie

leuk allet !!! ik heb weer genoten van je verhaal ?

Bea

Beterschap "juf" Aletta, hopelijk ben je weer fit voor je out reach! Ben benieuwd wat dat weer voor verhalen oplevert ;-)

Ab Scheper

Ik krijg je verhalen niet meer per mail. Kun je dat herstellen?

Lieven

Mooi alweer om je verhaal te horen hoe het daar werken is. Ik besef dat ik in augustus vaak uit mijn comfortzone zal moeten treden ; plots een groep leerlingen moeten lesgeven, info geven aan ouders, spelletjes doen met de kinderen, ... Dit wordt spannend maar ik heb er enorm veel zin in!

Caroline

Hi, super tof dat je op de logopedisten stoel hebt gezeten. Back-up nodig? I'll be there!

Hennie schrotenboer

Wat mooi dat het goed gaat. Drie maand is zo voorbij gr Dienie Rosman en H S

Henk van de Goor

Wat een afwisselendebaan heb je toch!geen dag het zelfde elke dag weer een verrassing.

Joke

Tijd vliegt zeg. Beterschap! En veel plezier op je outreach programma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!