alettejansma.reismee.nl

Wiki 6

Ook week zes is volop aan de gang! Ik heb mijn draai nu aardig gevonden. Deze week zijn er veel nieuwe aanmeldingen geweest bij APDK. Waarbij een aantal heftige aandoeningen. Een jongetje met een fors waterhoofd, een pasgeboren kindje met een tekort bovenbeen en een heup luxatie (wat bij de geboorte niet opgemerkt was). Op de port reitz school was het in de middagen tot vandaag wat rustiger. Sinds vandaag zijn wij gestart met het meten en testen van de kinderen. Het gebeurd hier wat minder nauwkeurig maar zeker waardevol om te doen. De ontwikkelingen bij APDK liggen wat stil. Er zijn een aantal veranderingen doorgevoerd maar op één of andere manier ligt het dan weer stil. De groepstherapie is in elk geval wel verkort en dat is een groot pluspunt voor de individuele fysiotherapie, voor de kinderen die hier verblijven.

Afgelopen vrijdag een vrouwendag gehad met de andere twee vrijwilligsters en met Kate. Eerst wezen shoppen in het centrum van Mombassa. Hier was het een enorme drukte. De straten zijn smal en de winkeltjes zijn klein. Na het winkelen zijn wij naar de schoonheidssalon geweest waar ik een uitgebreide pedicure behandeling heb gehad. Hier hebben wij een aantal uren gezeten en daarna zijn wij naar de parkeerplaats gegaan met de tuktuk, om de auto van Kate op te halen. Hier betaal je niet voor de parkeerplek, maar betaal je de jongen die de wacht houdt over je auto.
Zaterdag hebben wij een verhuizing gerealiseerd in Kate haar huis. Twee slaapkamers zijn omgewisseld en dat betekend dat ik nu ook weer bij de anderen op de kamer slaap. (ik sliep bij de huishoudster en bij Kate haar dochter op de kamer) Na deze interne verhuizing zijn wij gaan afkoelen bij het strand en zwembad. (op de gebruikelijke plek elke week;). Zondag zijn wij met de vrijwilligers vroeg vertrokken naar de zuidkust en hebben wij gevaren richting Wasini eiland hier hebben wij gesnorkeld en onderweg dolfijnen gezien op zee. Het snorkelen was prachtig. Veel gekleurde vissen gezien, en het werkt heel rustgevend. Tegen de avond waren wij weer terug.

Elke maandag ochtend vertrek ik vroeg naar mijn andere gastgezin. Ik heb dan nog even tijd om mijn spullen op te ruimen en kan mij daarna klaarmaken voor het werken. De maandag is meestal een lange dag, maar de tijd gaat wel lekker snel. Inmiddels heb ik ook meer mensen om mee te gaan wandelen einde van de dag. Ook zijn er twee nieuwe vrijwilligsters gekomen in het huis van Leah (daar waar ik doordeweeks verblijf) zij blijven voor twee weken.

Soms krijg ik wel de kriebels van de beesten in en rondom huis. Zo zitten er veel hagedissen ook zit er één in mijn kledingkast! Bij Kate zitten er veel kakkerlakken in huis. Zondag ochtend zag ik er één in de gang en de kat zag het gelukkig ook (maar was niet gelukt om te vangen). Later zag ik er ook één op de slaapkamer. Zondag op maandag nacht had ik het gevoel dat er overal beesten waren. (Misschien ook wel omdat andere vrijwilliger vroeg of ik al onder mijn kussen had gekeken). Vorige week vloog er ook wat op mijn arm toen ik sliep en ik sprong overeind en dacht daarna ook dat er twee naaktslakken in mijn bed lagen, maar dat waren scheuren in de lakens. Martha (huishoudster) moest heel hard lachen.

Terwijl ik aan het typen ben zit ik buiten in de schaduw. Het was vannacht en het is vandaag extreem warm. (wat misschien moeilijk voor te stellen is in Nederland). Eigenlijk start ik nu met werken maar ook al kom ik 15 minuten te laat dan nog ben ik de eerste en moet ik wachten tot de deur open gaat. Zowel in de ochtend als in de middag ga ik standaard na starttijd weg, en ik ben dan vaak nog de eerste. De meesten komen ook standaard bepaalde tijd later (elke dag weer) en gaan dan niet eerder van huis weg.

Voor nu was dit het weer! Fijne week allemaal!

Warme groet

Reacties

Reacties

Lina

O brr die beesten. En papa kan niet even komen om ze voor je te vangen. Zoals vroeger de spinnen in je slaapkamer. Geniet maar van je warmte. Hier wordt - 10 verwacht voor de nachten dit weekend en begin volgende week. Fijne week weer.

Jannie de Weerd

Hoi Aletta knap dat je in een heel ander cultuur ,je zo aan kunt passen en ook vele bewoners kunt helpen samen met colega s. Uit kenia.
En dat je in je vrije tijd gaat duiken - winkelen en van de zee kunt genieten enzvoort
Voor nu heel veel succes met je werk in kenia
Groetjes Jannie

Jeroen

Zo hey, wat vliegt de tijd snel. Ik heb 2 weken even in 1x tot mij genomen. Anyway, wauw best wel zielig voor de kindjes zeg als ouders zo over hun denken. Het ziet er in ieder geval uit dat je reis erg divers is, mooie... maar ook minder mooie dingen. Goed bezig daar, keep it up!

Gea Kraaij

Hay wat heerlijk om te horen dat je je draai hebt gevonden. Als ik je al hoor over die beesten. Grrrr
X Gea

Joke

Hahaha die naaktslakken in je bed... Haha maar lijkt me niets al die extra bewoners op je slaapkamer. Maar het zal vast ook wel wennen.
Leuk weer om te lezen. En jaloersmakend de temperatuur en strand /snorkelen /zwembad verhaal.
Have fun nog.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!